lunes, 1 de diciembre de 2014

PI ALUMNES AMB TDAH

Extret de:
http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Home/Departament/Publicacions/Col_leccions/Materials_atencio_diversitat/TDAH/TDAH.pdf

5.3. Pla individualitzat

El Pla individualitzat (PI) és el conjunt de suports que es planifiquen i s’acorden implementar per donar resposta de manera personalitzada a un alumne. És també el document escrit on
es recull aquesta planificació.
Habitualment, el coordinador del PI és el tutor amb la participació de l’equip de mestres o de professorat de l’EAP, l’orientador i altres professionals que participen en l’atenció educativa de l’alumne. S’ha de comptar amb la col·laboració dels pares, mares o representants legals de l’alumne i de l’alumne mateix, si la seva edat i circumstàncies personals ho aconsellen, i escoltar-los en el procés de la presa de decisions.
El PI ha de ser aprovat pel director del centre educatiu.
Tal com estableix l’Ordre EDU/296/2008, de 13 de juny, per la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació en l’educació primària; l’Ordre EDU/295/2008, de 13 de juny, per la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació a l’educació secundària obligatòria, i l’Ordre EDU/554/2008, de 19 de desembre, per la qual es determinen el procediment i els documents
i requisits formals del procés d’avaluació i diversos aspectes organitzatius del batxillerat i la seva adaptació a les particularitats del batxillerat a distància i del batxillerat nocturn, cal deixar
constància dels cursos que segueixi l’alumne amb un pla individualitzat a l’expedient acadèmic d’aquest alumne.
El PI s’ha d’elaborar en un termini màxim de 2 mesos, s’ha de revisar cada final de curs, a fi d’ajustar-lo a l’evolució de l’alumne, i fer-ne un seguiment trimestral.
El PI per a un alumne amb TDAH pot ser relativament senzill i implicar molts pocs canvis en relació amb el contingut del currículum, contenint, gairebé de forma exclusiva, adaptacions
metodològiques. Es consideren adaptacions metodològiques aquelles que no comporten canvis en els objectius d’aprenentatge i ofereixen suports del tipus que s’han descrit al llarg d’aquesta Guia.

Els alumnes diagnosticats amb TDAH que disposin d’un PI durant l’ESO i/o el batxillerat podran sol·licitar que es tingui en compte aquesta circumstància en la realització de:

• La prova d’accés als cicles formatius de grau mitjà de formació professional inicial.
• La prova d’accés als cicles formatius de grau superior de formació professional inicial.
• Les proves d’accés a la universitat (PAU).

No hay comentarios:

Publicar un comentario