lunes, 1 de diciembre de 2014

Ensenyar als alumnes que pateixen TDAH a organitzar-se per fer un examen

Estratègia per realitzar una prova escrita 

(Extret de la guia per a professors:

http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Home/Departament/Publicacions/Col_leccions/Materials_atencio_diversitat/TDAH/TDAH.pdf )


Les dificultats de planificació i organització, al marge de reflectir-se en la feina del dia a dia, també es reflecteix en la realització de les proves escrites.
Els docents poden col·laborar amb els alumnes amb TDAH explicant i ensenyant l’ús d’estratègies
que puguin ser aplicades durant la realització d’una prova escrita.

Una d’aquestes estratègies és la tècnica SPLASH (acrònim de: skim, plan, leave, attack, systematically i house).

 La definició d’aquests passos és la següent.

1. Llegir la prova (skim the test)
Es tracta de fer-se una idea del que es demana: nombre de preguntes, tipus de preguntes, els temes que es coneixen i els que no es coneixen. Aquest és el primer pas per començar a contestar.

2. Planificar l’estratègia (plan your strategy)
Convé valorar el temps de què es disposa i el grau de coneixement de la prova. Es recomanable identificar les preguntes que es poden contestar més fàcilment i les que necessiten més reflexió.

3. Deixar de banda les preguntes de reflexió (leave out tough questions)
Les preguntes més difícils o que requereixen ser reflexionades, en un primer moment, es poden deixar de banda per reprendre-les després.

4. Respondre les preguntes més senzilles immediatament (attack questions you know)
Els alumnes han d’enfocar la seva atenció en allò que poden entendre. Un cop han contestat les preguntes que coneixen més, poden passar a les preguntes per a les quals tenen més dubtes.

5. Analitzar sistemàticament (systematically guess)
Quan es tenen molts dubtes sobre una pregunta, després d’utilitzar altres estratègies, els alumnes poden pensar en alguns supòsits, descartar els que són erronis i respondre amb la suposició que sembla més correcta.

6. Revisar la feina feta (house cleaning)
Convé deixar entre un 5-10 % del temps per revisar la prova amb atenció i cura.
La millor forma d’ensenyar aquesta estratègia és mostrant directament com aplicar-la a una prova escrita concreta. Es pot fer amb tot el grup classe o individualment amb un alumne.

No hay comentarios:

Publicar un comentario