http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Home/Departament/Publicacions/Col_leccions/Materials_atencio_diversitat/TDAH/TDAH.pdf
5.1.4. Incrementar els incentius
El treball educatiu amb alumnes amb TDAH necessita perseverança i constància. El docent ha de proporcionar nombrosos suports a l’alumne i, paral·lelament, pot necessitar corregir alguna
conducta o fer una acció per tornar-lo a vincular amb la tasca.
A la llarga, aquesta relació constant que el docent estableix amb l’alumne pot provocar friccions si no es té cura de l’estil d’interacció i les mesures orientades a corregir la conducta inadequada.
El càstig de les conductes problemàtiques (sense un sistema de suport proactiu) està associat a augments de les agressions, del vandalisme, de l’absentisme i de l’abandonament escolar
(Horner i Sugai, 2008).
Usar com a base de la gestió de l’aula estratègies proactives de valoració del comportament adequat i de l’execució de les tasques és la millor manera de crear entorns i relacions positives i de confiança.
• Augmentar la lloança, l’aprovació i l’estima de la bona conducta de l’alumne i del seu rendiment en les tasques.
• Mantenir un nivell més alt de recompenses que de càstigs crea un entorn positiu. El percentatge de cinc recompenses per cada càstig sembla ser un bon criteri (Horner i Sugai, 2007).
• Utilitzar sistemes de fitxes i punts per organitzar l’obtenció de privilegis.
• Demanar als pares jocs o joguines velles per millorar l’oferta d’activitats lúdiques a l’aula.
• Obtenir jocs de vídeo o d’ordinador per utilitzar en el temps lliure i fer que sigui un dels privilegis a guanyar, aprofitant així els beneficis educatius d’aquests jocs.
• Organitzar treballs d’equip per obtenir recompenses per a tot el grup.
• Permetre l’accés diari a alguna recompensa, no només un cop per setmana.
• Utilitzar una targeta de comportament per fer un informe diari dels progressos de l’alumne.
No hay comentarios:
Publicar un comentario