lunes, 3 de noviembre de 2014

Com preparar l'entrevista familiar?

Què tindrem en compte quan preparem l’entrevista familiar?

Cuidar les condicions ambientals
El lloc on es desenvolupa l’entrevista ha de ser acollidor, còmode i apropiat per el tipus d’entrevista. Per exemple, l’aula és ideal per a que els pares es familiaritzin amb l’entorn en el que s’eduquen els fills. El despatx, és més apropiat per tractar qüestions problemàtiques (més neutre). Les reunions s’han de convocar amb suficient temps per a que la família es pugui organitzar.

Intentarem comptar amb la presencia del pare i de la mare
Normalment el pare acostuma a estar absent en aquestes reunions i és la mare la que assumeix la participació en les entrevistes familiars. Es important que els fills vegin que els dos des de els seus criteris i opinions estableixen amb ajuda dels diferents professionals un clima de diàleg constructiu.
El docent ha de ser empàtic i proper amb els pares per fonamentar la interacció i deixar que els pares s’obrin i puguin parlar sense por a la descalcificació o la culpabilització i potenciar el millor de cada familiar.
Per altra banda, s’ha de respectar la privacitat dels pares, la seva vida privada, la relació de parella.

Construir un model de bon comunicador
Els professors són models de bons comunicadors. Un bon comunicador evita judicis de valor, simplificacions  per als pares, els seus fills són molt importants i són sensibles e influenciables a qualsevol detall que es doni d’ells sobre la seva conducta. El tó emocional de la conversa familiar ha de ser adequat, no ha de provocar una alteració emocional. Es crea un context en que els pares puguin ser escoltats com a experts en els seus fills i a la vegada confereixin als professors l’autoritat per a ser experts en educació. Es important desenvolupar les habilitats d’escolta, deslliurar-se de prejudicis, valorar els intents de canvi, saber demanar ajuda als pares, no culpabilitzar i saber detectar i fer-los saber el que fan bé.

Fugir de tecnicismes
Un llenguatge massa tècnic és innecessari pot establir distància amb els pares i pot ser que no entenguin el que els hi estem explicant. S’ha d’afavorir la interacció i la comprensió mútua.

Cuidar les contradiccions
Es necessari que la comunicació no verbal no entri en contradicció amb el que parlem per evitar confusions.

Conèixer la situació familiar i mostrar-nos comprensius amb les dificultats familiars

Ser positiu i evitar les comparacions amb altres estudiants
El mestre ha de transmetre tranquil·litat. Cada nen té el seu propi ritme maduratiu i tota comparació amb els altres és absurda.



http://www.fundacioncadah.org/web/articulo/como-comunicarse-con-la-familia-de-un-nino-hiperactivo-.html



No hay comentarios:

Publicar un comentario