Què tindrem en compte quan
preparem l’entrevista familiar?
Cuidar les condicions
ambientals
El lloc on es desenvolupa
l’entrevista ha de ser acollidor, còmode i apropiat per el tipus d’entrevista.
Per exemple, l’aula és ideal per a que els pares es familiaritzin amb l’entorn
en el que s’eduquen els fills. El despatx, és més apropiat per tractar
qüestions problemàtiques (més neutre). Les reunions s’han de convocar amb
suficient temps per a que la família es pugui organitzar.
Intentarem comptar amb la
presencia del pare i de la mare
Normalment el pare
acostuma a estar absent en aquestes reunions i és la mare la que assumeix la
participació en les entrevistes familiars. Es important que els fills vegin que
els dos des de els seus criteris i opinions estableixen amb ajuda dels diferents
professionals un clima de diàleg constructiu.
El docent ha de ser
empàtic i proper amb els pares per fonamentar la interacció i deixar que els
pares s’obrin i puguin parlar sense por a la descalcificació o la
culpabilització i potenciar el millor de cada familiar.
Per altra banda, s’ha de
respectar la privacitat dels pares, la seva vida privada, la relació de parella.
Construir un model de bon
comunicador
Els professors són models
de bons comunicadors. Un bon comunicador evita judicis de valor,
simplificacions per als pares, els seus
fills són molt importants i són sensibles e influenciables a qualsevol detall
que es doni d’ells sobre la seva conducta. El tó emocional de la conversa
familiar ha de ser adequat, no ha de provocar una alteració emocional. Es crea
un context en que els pares puguin ser escoltats com a experts en els seus
fills i a la vegada confereixin als professors l’autoritat per a ser experts en
educació. Es important desenvolupar les habilitats d’escolta, deslliurar-se de
prejudicis, valorar els intents de canvi, saber demanar ajuda als pares, no
culpabilitzar i saber detectar i fer-los saber el que fan bé.
Fugir de tecnicismes
Un llenguatge massa tècnic
és innecessari pot establir distància amb els pares i pot ser que no entenguin
el que els hi estem explicant. S’ha d’afavorir la interacció i la comprensió mútua.
Cuidar les contradiccions
Es necessari que la
comunicació no verbal no entri en contradicció amb el que parlem per evitar
confusions.
Conèixer la situació familiar
i mostrar-nos comprensius amb les dificultats familiars
Ser positiu i evitar les
comparacions amb altres estudiants
El mestre ha de transmetre
tranquil·litat. Cada nen té el seu propi ritme maduratiu i tota comparació amb
els altres és absurda.
http://www.fundacioncadah.org/web/articulo/como-comunicarse-con-la-familia-de-un-nino-hiperactivo-.html
No hay comentarios:
Publicar un comentario