Segons el
llibre: "Trabajar con los padres, Marcos de Colaboración en educación
especial" de Cliff Cunningham i Hilton Davis els nens amb necessitat
especials i les seves famílies no són un grup homogeni i tampoc les seves famílies.
Les prediccions sobre la utilitat i els resultats d’un tractament o mètodes
educatius són difícils. La família és molt important en els procediments d’avaluació.
Com ho viuen
els pares? De què es queixen?
Es queixen
de no rebre informació suficient
La
informació que reben no és precisa
Els hi donen
la informació d’una sola vegada i massa informació
La
informació que els hi donen és incomprensible (llenguatge massa tècnic o una
presentació deficient)
Els sentiments
dels pares respecte al tracte dels diferents professionals. De què es queixen?
Falta de
respecte cap als pares i al nen (quan el professional es precipita i es massa
dominant dintre la interacció, evita la intimitat, no fa preguntes i no
escolta)
Falta de
qualitat en els serveis i en el lloc on els hi donen la informació (consultes
en els passadissos de l’hospital, o de l’escola)
Hi ha
professionals que parlen i tracten als seus fills com si no estiguessin els
pares presents
Falta de coordinació
(amb freqüència els pares han de respondre a les mateixes preguntes cada cop
que es reuneixen amb un professional diferent i això els desmoralitza)
Reben consells
contradictoris de diferents professionals
Falta de continuïtat
en els serveis. Els nens amb necessitats especials tenen problemes al llarg del
temps i la continuïtat en els serveis és molt important. Es queixen de no poder
veure al mateix professional durant temps.
No hay comentarios:
Publicar un comentario